Kanslichef till Svenskt Ambulansflyg

Vill du ha ett utmanande, varierande och intressant arbete? Svenskt Ambulansflyg söker en erfaren kanslichef med placering Stockholm.

Arbetsplatsbeskrivning

Kommunalförbundet Svenskt Ambulansflyg (KSA) bildades 2016, medlemmar utgörs av Sveriges samtliga regioner. KSA:s ändamål är att för medlemmarnas räkning tillhandahålla ambulansflyg dygnet runt, året runt. Syftet är att effektivisera ambulansflyget för att öka patientnyttan och patientsäkerheten genom samordning av gemensamma resurser. KSA har beställt sex stycken ambulansflygplan som levereras under 2021. Flygplanen kommer, tillsammans med piloter, tekniker och medicinsk personal att baseras på beredskapsbaser som blir etablerade på Umeå, Stockholm/Arlanda och Göteborg/Landvetter flygplats. Operationerna kommer att koordineras från en flygkoordineringscentral som nu etableras i Umeå. Piloter och medicinsk personal kommer att ha beredskap dygnet runt årets alla dagar, redo att på kort varsel påbörja ett flygambulansuppdrag. Operationsområdet kommer att innefatta hela Europa.

 

Arbetsbeskrivning

Uppdraget som kanslichef innebär initialt att du fortsätter att vidareutveckla KSA:s kansli samtidigt som du är operativ och spindeln i nätet i den dagliga driften med ansvar för KSA:s nämndservice, dokument- och ärendehantering samt utvecklingen av densamma.

Kanslifunktionen kommer i sinom tid att utökas och kanslichefen kommer att, tillsammans med förbundsdirektören, ansvara för rekrytering.

Tyngdpunkten i kansliets ansvarsområde idag är det direkta stödet till förbundsdirektör och de politiska organen, bland annat innebärande dokument- och ärendehantering för förbundsfullmäktige, förbundsstyrelse, valberedning och vissa projektgrupper i hela kedjan från postöppning och ärenderegistrering via beredning och politisk behandling till diarieföring. I rollen ingår för närvarande också att vara sekreterare vid fullmäktige- och styrelsesammanträden. Du kommer även ha en viktig roll i arbetet med utveckling av ledningssystem inklusive policys, beskrivningar och procedurer.

 

Kvalifikationer

Du har kunskap om och mångårig erfarenhet från offentlig förvaltning, akademisk examen eller motsvarande samt förmåga att leda och samordna projektorienterat utvecklingsarbete. Chefserfarenhet och erfarenhet av arbete i region/landsting är meriterande liksom ett brett kontaktnät inom denna sfär.

Goda användarkunskaper och lätt för att ta till dig olika IT-system är ett krav och erfarenhet och intresse av utveckling inom området är meriterande.

Som person är du utpräglat strukturerad, resultatorienterad, kommunikativ, stresstålig och utvecklingsorienterad. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp, du är intresserad av både strategiskt och operativt arbete och har förmågan att växla mellan dessa. Eftersom vi är ett fåtal anställda som arbetar mycket nära varandra kommer vi att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

 

Anställningens omfattning

Form: Tillsvidareanställning
Omfattning:Heltid
Placering: Stockholm
Start: Snarast enligt överenskommelse.

 

Ansökan

Ansök senast: 2020-08-28
Referensnummer: 05–20

Välkommen att söka genom att skicka din CV (maximalt två A4 sidor) til:
jobb@svenskt-ambulansflyg.se.  

 

Kontakt

Joachim, Bitr. förbundsdirektör, telefon 08-511 657 20 (vxl)

 

Övrigt

För mer information, se https://www.svenskt-ambulansflyg.se

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter på https://www.svenskt-ambulansflyg.se